به روز شده در: ۱۹ مرداد ۱۴۰۴ - ۲۳:۱۷
کد خبر: ۱۵۵۸۴۵
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۸ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۴

بیمه‌فروشی در بقالی‌های جنوب تهران!

این روزها همه چیز می‌فروشند؛ از فیلم، موسیقی و کتاب که کالای فرهنگی است تا چسب‌ زخم و کالای بهداشتی و حتی برخی داروهای شیمیایی، گیاهی و معجون جوان‌کننده!
این تمام کالاها و دسته‌بندی‌ها نیست، چسب برق و باتری، نان، سبزی، میوه، جوراب و حتی اسباب‌بازی را می‌توانی در فروشگاهی به اندازه یک اتاق‌خواب بیابی! صحبت از بقالی‌هایی است که این روزها با تداخل صنفی با صنوف دیگر اقدام به فروش هر کالایی می‌کنند و ابایی هم ندارند که کار تخصصی صنوف دیگر را مختل کنند؛ صنفی که با عنوان سوپرمارکت، فروش همه چیز را توجیه می‌کند و حالا در نوبرانه‌ای متفاوت، اقدام به فروش بیمه‌نامه هم کرده است.
سوپرمارکت‌ها یکی از جالب‌ترین پدیده‌های بازار خرده‌فروشی ایران هستند که سال‌هاست قرار است ساماندهی شوند؛ فروشگاه‌هایی که از شیرمرغ تا جان آدمیزاد را برای عرضه در قفسه‌های خود جلوی چشم مشتری می‌چینند. مغازه‌هایی که از کف تا سقف انباشت کالا دارند و بعد از فروش اقلام داروخانه‌ای و کالاهای فرهنگی، هنری، این روزها پا در کفش صنعت بیمه کرده‌اند.
روز گذشته، تصویر یکی از بقالی‌های تهران که صدور بیمه‌نامه شخص ثالث را تبلیغ کرده است، یکی از تصاویر پربیننده شبکه‌های مجازی بود. این سوپرمارکت که در یکی از مناطق جنوبی تهران (یافت‌آباد) فعالیت می‌کند، در کنار شغل کاسبی، به نوعی نماینده بیمه نیز شده و هر دو کار را با هم سامان داده است تا اتفاقی نادر در تداخل شغلی ثبت شود.
این موضوع در حالی اتفاق می‌افتد که هیأت تخصصی دیوان عدالت اداری قانون ممنوعیت اشتغال همزمان نمایندگان بیمه‌نامه  به مشاغل دیگر را تأیید و مصوب کرده اما حالا گزارش‌ها و تصاویر مردمی نشان می‌دهد که سوپرمارکت‌داران نیز به خیل نمایندگان بیمه در ایران پیوسته‌اند.
طبق گفته شاهدان، شخص مورد نظر در محل سوپرمارکت از طریق یک دستگاه کامپیوتر بیمه‌نامه صادر می‌کند که عمدتا نیز بیمه‌نامه  شخص ثالث و همراه با تخفیف‌های غیرفنی و غیراصولی است.
مطابق با آمار منتشرشده از سوی بیمه مرکزی بالغ بر ٣٣‌ هزار شعبه نمایندگی در سراسر کشور وجود دارد که این رقم حاکی از سیر صعودی روند جذب نمایندگان در سال‌های گذشته است و به عبارتی شرکت‌های بیمه تلاش کرده‌اند فعالیت‌های بیمه‌گری خویش را به سمت شبکه فروش خود که جزو بخش خصوصی هستند، سوق دهد که این امر مسلما به ایجاد فضای رقابتی در صنعت کمک کرده است، به‌طوری که طبق آمار موجود بیش از ٨٠‌ درصد پرتفوی (سبد سهام) جذب شده در صنعت بیمه توسط نمایندگان جذب شده اما آنچه که مسلم است تنها جذب نماینده برای کسب پرتفوی نباید ملاک قرار گیرد و نیاز است که این حرفه برای افزایش ضریب نفوذ بیمه در کشور از بین نیروهای متخصص و آموزش‌دیده انتخاب شود؛ موضوعی که باعث شده است بیمه مرکزی به‌عنوان نهاد متولی صنعت بیمه کشور حساسیت ویژه‌ای به آن نشان دهد و نظارت آنلاین طرح ساماندهی شبکه فروش را کلید بزند.

تصویر روز
خبر های روز